Follow on Bloglovin

zondag 26 oktober 2014

Mijn dagelijkse gezichts-reiniging en verzorgings routine

Normaal gesproken laat ik jullie rond deze tijd de unboxing van de Prettybox zien. Helaas ben ik ziek en heb ik geen stem dus heb ik een artikel gemaakt. Vandaag ga ik jullie mijn gezichts-reiniging en verzorgingsroutine laten zien zoals ik die elke dag doe op dit moment en de laatste tijd. Stap voor stap. Wat opvallend is aan de combinatie van de producten is dat ik vrijwel geen onzuiverheden heb gehad en heb. Zijn jullie benieuwd;lees dan lekker verder.....






























Stap 1 Micellair water

Wanneer ik veel make up, zoals foundation, blush en bronzer, heb gebruikt haal ik dat er
altijd met mijn micellair water van Ziaja. Dit watertje bevat geen parfum, geen parabenen
en geen alcohol en is dus geschikt voor de gevoelige huidjes. Het irriteert mijn huid niet en droogt mijn huid niet uit. En het haalt alle make up eraf. Tevens mijn oog make up.






























Stap 2 Reinigingsmelk / face wash

Vervolgens reinig ik mijn huid met reinigingsmelk van Chris Farrell of met Facewash van Clarins, beide voor de gevoelige huid. Mij huid is niet zo heel gevoelig maar ik geloof erin dat iedereen het beste producten voor de gevoelige huid zou moeten gebruiken.
Om de balans zo min mogelijk te verstoren. Wanneer ik de melk gebruik dan masseer ik deze in met mijn vingers en laat hem heel even intrekken om zijn werk te doen. Vervolgens haal ik hem eraf met een compres doek met water. Gebruikt ik de face wash dan masseer ik dat in en spoel ik het eraf met water. 






























Soms als ik haast heb dan masseer ik de melk in en haal ik hem eraf met natte wattenschijfjes.






























Deze face wash is zo mild dat je hem kan gebruiken om je oogmake up mee te verwijderen.
Maar dat doe ik niet omdat ik bang ben om schuim in mijn ogen te krijgen.
Nadat ik deze gebruikt heb, voelt mijn huid heerlijk zacht aan en is totaal niet uitgedroogd.

Stap 3 Tonic

Vervolgens doe ik deze heerlijke tonic van Chris Farrell op twee wattenschuifjes en strijk er
daar mee over mijn gezicht. Nu weet ik zeker dat mijn huid volledig schoon is en dus gereed om de volgende stap te ontvangen.






























Ook deze tonic is voor de gevoelige en vochtarme huid en heeft een verzorgende werking.
Ik heb deze producten nog uit de tijd dat ik de hele lijn van Chris Farrell gebruikte. Maar ik ben eigenlijk al mijn verschillende producten aan het opmaken. Zo wil ik ooit een lijn van een ander merk gaan gebruiken maar ik heb eerst nog een crème van Ziaja liggen en ben ik nieuwsgierig naar Paula's choice. Enfin nu is mijn huid klaar voor de verzorgende producten.

Stap 4 Oogcrème van Filorga 

Deze heb ik maanden geleden gekocht en zit maar 15 ml in maar hij gaat maar niet op!
Hij is heerlijk, ik heb er ook een review van geschreven dus die kan je terugvinden op mijn site. Een gelachtig crempje wat ook weer geschikt is voor de gevoelige huid rond je ogen.
Hij trekt lekker snel in en ik vind de pompverpakking ideaal.






























Stap 5 Miracle worker van Philosopfy

Dan strijk ik met de retinolpads over mijn huid om veroudering tegen te gaan. Dit product gebruik ik voor de eerste keer en het kan dus ook zijn dat ik een serum pak om niets voor onder mijn crème .








Stap 6 Crèmes  

Daarna smeer ik momenteel de moisture surge van Clinique. Een zijdezachte gelachtige crème die heel snel intrekt. De producten van Clinique zijn allemaal geschikt voor de gevoelige huid.
Maar omdat ik hem niet vet genoeg vind, smeer ik de dramatically different moisterizing lotion+ eroverheen. Deze is aardig romig en vet genoeg maar niet zo vet dat ik er onzuiverheden van krijg.
Deze combi is echt heerlijk en perfect voor een vochtarme huid zoals de mijne.






Dit was de laatste stap. Dit is hoe ik momenteel mijn huid reinig en verzorg.
Natuurlijk gebruik ik wekelijks een scrub en een masker maar dat hoort niet tot de dagelijkse routine. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om eens te lezen hoe ik het iedere dag doe en er wellicht iets aan  hebben gehad.

Gebruiken jullie alles van dezelfde lijn of ook een combinatie zoals ik?  

Liefs,

Klaartje.




























Geen opmerkingen:

Een reactie posten