Follow on Bloglovin

donderdag 3 juli 2014

Fijne facewash: clarins Doux Nettoyant Moussant



Om mijn huid te reinigen gebruik ik een milk en een tonic. Maar onder de douche gebruik ik altijd een facewash. Mijn huid reageert daar heel goed op en ik heb het gevoel dat het dieper reinigt en ik minder puistjes heb. Maar ik heb ook een gevoelige huid en wat droog. Ik moest dus een facewash hebben die grondig reinigt en niet uitdroogt. En voila, daar was de Clarins Doux Nettoyant Moussant. Een hele milde reiniger die zacht is voor de huid maar net zo grondig reinigt als zeep. Ik ga jullie erover vertellen.








De verpakking

Stevig en netjes afgewerkt maar ik vind de kleur een beetje suf. Het lijkt erop dat ze de kleur van Shea boter hebben geprobeerd na te bootsen. Tevens blijft er, nadat je er een beetje uitgehaald hebt, wat van het product achter bij de opening en dat droogt dan uit. Maar door het goed met je vinger weg te halen is dat euvel opgelost. Er zit 125 ml in. Voor mij prima want ik doe er toch altijd een jaar mee.































De belofte

Het verwijdert onzuiverheden en overtollige huidvetten, zonder irritatie te veroorzaken.
Dit verfrissende, luchtige schuim spoel je gemakkelijk af met lauw water en het beschermt
de huid tegen het uitdrogende effect van hard water. Er zitten geen parabenen in.
Voor de droge en gevoelige huid. Dermatologisch getest. Zo zacht als reinigingsmelk en zo effectief als zeep. verzachtend kokos extract voedt de huid.


Ingrediënten








Goede ingrediënten                                                                                                                  

Sodium cocoamphoacetate : Een natuurlijk schuim en reinigingsmiddel op basis van kokosolie wat geschikt is voor de gevoelige huid.

Lactobacillus : Een natuurlijk probioticum.

Butyrospermum Parkii : Uit noten gewonnen Shea boter.

Panthenol : Wordt in de huid omgezet tot vit E.


Minder goede ingrediënten

Glycol lauryl Sulfate : een irriterend chemisch schuim en reinigingsmiddel.

Methylchloroisothiazolinone : Kan irritatie en allergische reactie veroorzaken. Een chemisch conserveermiddel.












De substantie

Het is een mousseachtige crème substantie die toch ook melkachtig aanvoelt. Heel lekker zacht.












Het voelt echt aan als een milk, heerlijk. Het ruikt een beetje bloemig en kruidig, lekker!
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        









 
Op de foto lijkt het alsof het niet goed schuimt maar ik kon niet teveel water pakken want dan zou het van mijn hand af lopen. Het schuimt echt goed.

                                                                                                                                                    
Het gebruik

Neem een beetje mousse en meng het met water in je hand. Masseer het lichtjes in de huid en spoel het af. Ik  masseer de mousse als een milk in , laat het even intrekken, daarna doe ik er een beetje water bij en dan wrijf ik het licht in en spoel het daarna af met water.


Pluspunten

Ideale substantie waardoor je het tevens als een milk kan gebruiken.

Grondige reiniging.

geschikt voor de zeer gevoelige huid.

Veel goede ingrediënten.


Minpunten

Suffe verpakking.

Bevat Sles en sls.


Conclusie

Ik vind het een hele fijne facewash. Hij ruikt lekker en heeft een fijne substantie.
Hij is superzacht maar reinigt grondig. Hier ga ik nog zeker een jaar mee doen.
Na gebruik is mijn huid niet trekkerig en droog maar voelt zelfs licht gehydrateerd aan.
Ik kan hem zeker aanraden.

Ik had nog een cadeaubon van Ici Paris dus heb er niets voor betaald.
Hij is daar verkrijgbaar en bij Douglas voor 19.99 euro.

Reinig jij je huid met een milk en tonic of met een facewash?


Liefs,

Klaartje.






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten