Follow on Bloglovin

vrijdag 13 juni 2014

Eye contour lifting met Filorga

Het eerste waar mensen op letten wanneer ze jou zien, zijn de ogen. Ik vind de ogen tevens het mooiste van de mens. Reden te meer om ze goed te verzorgen. Er worden twee dingen beweerd over een crème speciaal voor rond de ogen. Dat je daarvoor een speciale oogcontour crème moet gebruiken.
En dat je je gezichtscrème gewoon rond je ogen kan smeren. Persoonlijk denk ik dat je van een gezichtscrème onder de ogen vochtophopingen kan ontwikkelen, wat met de substantie te maken heeft. De huid rond je ogen is dunner en gevoeliger en kan baat hebben bij een substantie die daarop aangepast is.

Daarom gebruik ik oogcrème. Deze keer ga ik voor Optim-Eyes van Filorga.

De verpakking:





Een strakke, simpele verpakking met een knipoog naar de apothekers producten.





























Het zit in een pompje , wat altijd voor alle producten het beste is want op deze manier komen er geen bacteriën bij.Je ziet dat er wel degelijk aandacht aan is besteed maar het is niet overdreven en dat betekend dat niet al je geld naar de ontwikkeling van de verpakking gaat.








Wat belooft het:

Geen wallen en kringen meer en minder rimpeltjes. Gebruik het s'morgens en s'avonds, bewaar het in de koelkast voor een optimaal liftend effect. Een zogezegd wonder smeerseltje ontwikkeld vanuit een ontmoeting tussen de cosmetiek en de esthetische geneeskunde. Oke, ik ga het testen!

De substantie:

Het is een beetje een mengsel tussen een crème en een gel. Perfect voor rond de ogen. Gel wordt snel door de dunne huid opgenomen en werkt verkoelend. Het ruikt zacht , geen parfum.


















Ingredienten:


Er zit aardig wat hyaluron in. Ik ben een groot voorstander van hyaluron. Een geweldige vochtbinder.
Je ziet zo je fijne lijntjes wegsmelten. Ze verdwijnen niet maar je ziet ze niet meer.

Illusie:

Laat ik voorop stellen dat, ondanks alle beloften die merken maken dat je rimpelvrij wordt van hun producten, dat niet het geval is. Je kunt bestaande rimpels simpelweg niet weg smeren. Wat crèmes wel kunnen doen is rimpels voorkomen. En dan nooit helemaal. Met smeren vertraag je de veroudering van de huid.  Het heeft dus wel degelijk nut om dit soort crèmes te gebruiken maar rimpels krijgen we allemaal. Je genen spelen ook een rol en of je veel in de zon bent. En roken versnelt de huidveroudering ook.

Het bedrijf Filorga:































Het Franse bedrijf Filorga werkt al vanaf 1978 aan injecteerbare medische antiverouderings producten. Nu hebben ze ook een huidcosmetica lijn. Ze gebruiken actieve stoffen [hyaluronzuur en glycolzuur] en technieken die gebruikt worden in de medische praktijk. Om deze toegankelijk te maken voor het grote publiek. Alle crèmes uit hun lijn bevatten chronosferen: microscopische capsules  die de actieve stoffen geleidelijk aan de huid afgeven.

Mijn mening:

pluspunten:

- Het pompje.
- De fijne substantie.
- Bevat veel Hyaluron.
- geleidelijke afgifte.

Minpunten:

- Er zit maar 15 ml in.
  Maar dat is normaal.
  Dus eigenlijk heb ik geen minpunt.

Ik vind het een prettig product. Vooral vanwege de mix tussen gel en crème.
En de pompverpakking vind ik smart.

Vindt jij dat je een aparte oogcrème moet gebruiken?
Laat me weten in de comments, ben echt benieuwd.

Liefs,
Klaartje.
.

2 opmerkingen:

  1. Bewaar je het ook echt in de koelkast? Ik moet ook echt eens beginnen met een oog crème.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een beetje onhandig om hem in de koelkast te bewaren omdat ik dan naar beneden moet lopen.Het is ook niet verplicht natuurlijk maar wel lekker nu met het warmere weer.Succes met het uitzoeken van een oogcreme!Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen