Follow on Bloglovin

woensdag 4 juni 2014

Nail Art met Ciaté.



Dit is dus iets wat ik nog nooit gedaan heb. Het zou weleens tot 1 grote irritatie kunnen leiden. Glitters op mijn gezicht,micro pareltjes all over the place en fluweeldeeltjes die door de kamer dwarrelen. Maar ik ga de uitdaging aan :








De manicure kit draagt de naam: Emerald Collection. Een ode aan de groene edelsteen; de smaragd. Ik houd van groen; color of the year 2013.

De kit bevat 1 groene nagellak,1 potje groen met gouden glitters,1 buisje lichtgroen
fluweelpoeder,1 flesje groen met gouden micropareltjes,1 klein borsteltje en een mini trechtertje. Plus de gebruiksaanwijzing, welke erg duidelijk is.


Allereerst breng ik een basecoat aan en twee laagjes groene nagellak.

De lak niet laten drogen maar de pareltjes erop strooien en met je vinger aandrukken. Volgens de gebruiksaanwijzing zit het er dan perfect op.
Maar natuurlijk rollen de pareltjes er bij mij allemaal af. De lak droogt zo snel dat ze niet goed blijven plakken. Ik heb ze met mijn vingers in de lak gedrukt en nu zit er wel iets op. Nee, dit is niets voor mij. Het blijft niet zitten wanneer ik iets ga doen. De pareltjes vliegen eraf.



Wellicht heb ik met de glitters meer succes. Ik breng een laagje groene lak aan en terwijl dat nog nat is , doop ik mijn nagels in het potje groen met gouden glitters.
Met het borsteltje borstel ik het overtollige weg en breng een laagje topcoat aan.







































Dit lukt dus wel maar deze disco look is meer iets voor jonge meiden. Ook wanneer ik met mijn handen door mijn haar ga blijven er haren steken tussen de glitters.
Het voelt onprettig aan en gaat er met veel remover lastig af. Nee,niet kapot van.

Als laatste de fluweel deeltjes. Ik breng twee laagjes groene lak aan. Terwijl het nog nat is strooi ik het fluweel poeder erop. Voorzichtig met het borsteltje er langs en overheen strijken en het resultaat mag er zijn. Dit ziet er mooi uit en voelt zacht aan.
Ook vliegt dit poeder niet alle kanten op. Helaas blijft het niet lang zitten. Na een paar uur blijft de helft over en heb ik al zin om het er af te halen.


 Conclusie : Kit ziet er mooi uit en is voordelig te krijgen bij de Bazaar en de Bijenkorf. De prijzen variëren van 12.95 tot 27.00. Je hebt verschillende kits.
Maar ik houd het liever eenvoudig bij 1 mat lakje. Geen pareltjes en glittertjes meer.

Heb jij geduld voor dit soort nail art?
Laat me weten in een reactie hieronder.

Liefs,
Klaartje.

2 opmerkingen:

  1. leuk! xx je nichtje misschien een leuk cadeautje voor mij ertussen??

    BeantwoordenVerwijderen