Follow on Bloglovin

woensdag 28 mei 2014

Verveine

Verveine ofwel citroenverbena.

Wat is dit een heerlijke geur. Citroenachtig fris. Ik gebruik de au de toilette,de douchegel de scrub en ik drink de thee. ZO lekker! Ik ondekte de geur toen ik op vakantie was in de Provence in Frankrijk. Ik bezocht een lavendelmuseum en kocht daar de eterische olie. In winkeltjes in het dorpje stonden meer geuren dan lavendel en ik probeerde wat hier en daar. Toen rook ik Verveine! Hmmm ik kocht gelijk een olie en een au de toilette. Het heeft me nooit meer losgelaten en ik kocht in Luxemburg een au de toilette(dacht ik). Eenmaal thuis bleek het een Roomspray!!!

En een paar weken geleden stuitte ik op de webshop van l'occitane. Daar hebben ze van alles van handcremes tot parfums en allemaal lekker. Maar ik moest natuurlijk Verveine hebben. Bestelde de douchegel,au de toilette en bodyscrub. Ik kon niet van te voren ruiken aangezien wij hier geen L'occitane in de buurt hebben dus ik kocht het op de gok en mijn liefde voor Verveine


Ik kon niet wachten met het openen van het pakketje en gelukkig rook het allemaal zalig.  Het is ook lekker in gebruik en zit in een mooie verpakking.  Het is voornamelijk een geur
voor de lente en zomer maar ik kan haar het hele jaar door dragen. Had ik al gezegd hoe SUPERLEKKER ik deze geur vind (lol). En geloof me, wanneer ik de scrub gebruik en de douchegel dan ruikt mijn halve huis ernaar.
De scrub laat een lekker olielaagje achter op je huid en je hoeft daarna geen bodylotion meer te smeren. Dus wanneer je van frisse citroenachtige geuren houdt, snuffel dan ergens even aan iets waar Verveine op staat. De geur werkt kalmerend en antisceptisch maar ik wordt er vooral vrolijk van. De thee heeft een gunstige werking op de spijsvertering en wordt daarom vaak na de maaltijd gedronken.


De au de toilette:
wanneer je hem net op doet ruikt hij sterk maar hij zwakt na de uurtje of twee af.
Soms ruik je hem dan nauwelijks meer. Het is natuurlijk ook geen au de parfum maar ik zou er graag iets langer van willen genieten. Ik krijg vaak te horen dat ik lekker ruik en niemand herkent de geur. Het is absoluut geen massageur.

   




























































De Douchegel.

Heerlijk.De hele douche geurt er gelijk naar en het werkt opwekkend en verkwikkend.Ik weet zeker dat ikzelf na het douchen er nog naar ruik en daarom is het lekker om daarna ook de au de toilette te gebruiken.

De Body Scrub.




Het scrubzout is erg grof en doordrenkt met verzorgende olie. Het komt met een schattig houten lepeltje om het eruit te scheppen. Wat me tegenvalt is dat de helft van de scrub op de grond valt. Wat ik doe om niet te verspillen , is de onderkant van mijn voeten over de tegels met daarop de scrub rubben. Daar worden ze lekker zacht van. Wel de douchekop even naar de zijkant zetten anders spoelt de scrub natuurlijk gelijk weg.
Nogmaals de olie laat een fijne verzorgende laag achter. No need for bodylotion!

Je kunt deze producten vinden in de webshop en winkels van l'Occitane.

Verbena Eau de Toilette 100ml  46,00 euro 50ml 35,00 euro.

Verbena Showergel 500ml 24,00 euro.

Verveine Sels Exfoliants 400gr 28,00 euro.

Heb jij ook een favoriete geur?
Ik vind het leuk als je dat in een reactie hieronder achter laat!

Liefs,
Klaartje.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten